Wiemy już, że nasze zachowania żywieniowe wpływają na równowagę kwasowo-zasadową organizmu. Wiele pokarmów i napojów, zwłaszcza mięso, nabiał, cukier, kawa i alkohol są kwasotwórcze. Ogólnie rzecz biorąc, diety zachodnie są uważane za acidogenne (kwasotwórcze) ze względu na dużą ilość białka zwierzęcego i niewystarczające spożycie owoców i warzyw. Wiąże się to z wysokim ładunkiem kwasów w diecie i niskim spożyciem zasadotwórczych minerałów dietetycznych, takich jak potas, magnez czy wapń.

Zarządzanie nadmiarem kwasu

Do kompensacji nadmiaru obciążenia kwasami w diecie służy kilka mechanizmów w organizmie. Jednym z nich jest uwalnianie alkalicznych soli wapnia ze szkieletu w celu utrzymania równowagi kwasowo-zasadowej. Bez odpowiednich minerałów alkalicznych – niezbędnych do zrównoważenia wzrostu kwasowości – Twój organizm zmaga się z utrzymaniem wewnętrznego poziomu kwasowo-zasadowego. Wpływa to na ogólny stan zdrowia i poziom energii, prowadząc do wielu powszechnych problemów zdrowotnych, takich jak zmęczenie, zgaga, bóle głowy i podagra.

Minerały alkaliczne

Alkalizujące działanie selera

Spożywanie owoców i warzyw dostarcza minerałów zasadotwórczych. Chociaż duże kontrolowane badania kliniczne są nadal rzadkie, istnieją dowody, że zwiększone spożycie zasadotwórczych składników odżywczych może być związane z poprawą wyników zdrowotnych. Przeczytaj te szybkie wyniki badań klinicznych tutaj. Dowody sugerują, że korekta obciążenia kwasami w diecie może poprawić równowagę kwasowo-zasadową, a tym samym zmniejszyć przewlekłe choroby, takie jak osteoporoza, kamienie nerkowe lub sarkopenia (utrata mięśni).

Polecane artykuły