Producenci

Nowe produkty

Promocje

Nasz sklep

Nasz sklep

42-286 Koszęcin, Św. Wawrzyńca 1b

Informacja

Wzmocnij się na wiosnę

Jedz kiełki - są niskokaloryczne i bogate w substancje odżywcze. Dostarczają organizmowi witaminy z grupy B, a także A, C i E, poza tym cynk wapń, fosfor, potas i magnez.

Obecne w kiełkach flawonoidy usprawniają trawienie, a magnez i potas zmniejszają napięcie, stres, skurcze mięśni, a także zwiększą zdolność koncentracji i zapamiętywania.

Świeże kiełki są bogate w białka, kwasy tłuszczowe omega–3 oraz błonnik. Ze względu na ich niską kaloryczność możemy je jeść w zasadzie bez ograniczeń.

Regularne spożywanie kiełków zapobiega wielu groźnym chorobom, wzmacnia nasz system odpornościowy, zapobiega powstawaniu nowotworów oraz uzupełnia brak witamin i soli mineralnych. Kiełki są idealne dla wegetarian.

Kiełki

Co zawierają w sobie różne rodzaje kiełków?

  • lucerna (alfalfa) – źródło żelaza i łatwo przyswajalnego białka,
  • brokuł – zawiera likwidujące wolne rodniki sulforafany, stosowane w profilaktyce nowotworów,
  • burak – źródło witamin: A, C i B1 oraz składników mineralnych (potas, wapń, żelazo, magnez, miedź, mangan, kobalt, rubid i cez) a także błonnika, beta cyjaniny i białka,
  • cebula – bogata w witaminy: A, B, C i E oraz w składniki mineralne (potas, wapń, żelazo, magnez, cynk, fosfor, fluor, mangan, selen i siarka) jak również w karoten, chlorofil i białko (20%),
  • fasola adzuki – zawiera witaminy: A, B1, B2, B3, B5, B6 i B9, a także błonnik, fitosterol, białko (25%) oraz składniki mineralne (wapń, żelazo, magnez, cynk, potas, mangan, fosfor, miedź i selen),
  • fasola mung – nieocenione źródło witamin: A, B1, B2, B3, B5, B6, B9, C, E i K, błonnika, karotenu, białka (25%) oraz składników mineralnych (wapń, magnez, fosfor, żelazo, potas, cynk, jod, mangan, lit, selen i miedź),
  • kapusta – źródło witamin: A, B1, B2, B3, B5, B6, B9, C, E i K, błonnika, chlorofilu, karotenu, białka (35%) oraz składników mineralnych (wapń, żelazo, magnez, fosfor, potas, cynk i selen),
  • koniczyna – zawiera witamin: A, B1, B5, B6, C, E i K, fitoestrogeny, antyoksydanty, saponiny, glikozydy, flawonoidy, chlorofil, aminokwasy, błonnik, karoten, białko (35%) oraz składniki mineralne (wapń, żelazo, magnez, fosfor, potas, cynk, sód, miedź, mangan i selen),
  • kozieradka – bogata w witaminy: A, B1, B2, B3, B5 i C, saponiny, flawonoidy, lecytynę, białko (29%) oraz składniki mineralne (wapń, żelazo, cynk, potas, fosfor i siarka),
  • rzeżucha (pieprzyca) – jest źródłem witamin: A, B1, B2, B3, B9, C i K, olejków eterycznych, białka i składników mineralnych (wapń, żelazo, fosfor, cynk, mangan, magnez, potas i jod),
  • pszenica – zawiera witaminy: A, B1, B2, B3, B5, B6, B9 oraz składniki mineralne (żelazo, wapń, magnez, fosfor, potas, selen, mangan, jod, miedź, cynk, krzem i molibden). Jest bogata także w błonnik, amigdalinę i białko (14%),
  • rzodkiewka – to źródło witamin: A, B1, B2, B3, C, E i składników mineralnych (wapń, żelazo, magnez, cynk, siarka, potas, fosfor, miedź i mangan) oraz chlorofilu, inozytolu, PABA i białka,
  • słonecznik – jest bardzo bogaty w witaminy (A, B1, B2, B3, B5, B6, B7, B11, C, D, E, K), składniki mineralne (wapń, żelazo, fosfor, cynk, miedź, magnez, potas, kobalt, fluor, jod, mangan, selen, krzem i sód) oraz nienasycone kwasy tłuszczowe, koenzym Q10, saponiny, albuminy, lecytynę, betainy, taniny, pektynę, inozytol, PABA, lignany, kwas pangamowy i białko (24%–30%),
  • soczewica – zawiera kwas foliowy o działaniu krwiotwórczym, a także niezbędne witaminy (A, B1, B2, B3, B5, B6, B9, C, K), składniki mineralne (wapń, żelazo, fosfor, cynk, miedź, magnez, potas, bor, molibden, selen, sód i siarka) oraz beta karoten, koenzym Q10, błonnik, amigdalina, lignany, kwas pangamowy, inozytol, PABA, lecytyna i białko (21%),
  • soja – jest źródłem witamin (A, B1, B2, B5, B9, C, E, K), składników mineralnych (wapń, żelazo, magnez, fosfor, potas, miedź, mangan) oraz lecytyny, fitoestrogenów, błonnika i białka.

 

 

Hodowanie kiełek

 Kiełki hodowane w słoikach

  1. W słoiku. Należy wsypać nasiona do słoika (aby nie przekraczały ¼ objętości słoika) i zalać letnią wodą. Kiedy nasiona są już odmoczone, na otwór słoika nakładamy gazę i zaciskamy ją gumką.  Następnie wylewamy wodę, przepłukując nasiona. Słoik stawiamy do góry dnem pod kątem 45o, najlepiej na jakiejś podstawce, aby woda mogła swobodnie ściekać. Kiełki należy przepłukiwać 2–3 razy dziennie.
  1. Kiełkownica daje możliwość hodowania kilku rodzajów kiełków na raz. Kiełkownica to zwykle zestaw 2 lub 3 nakładających się na siebie tacek ze zbiornikiem na wodę i pokrywą.
  1. Woreczki z tkanin lnianych i konopnych służące do hodowli kiełków. Metoda zapewnia nasionom odpowiednią cyrkulację powietrza oraz poziom wilgoci. Najlepszy sposób na wyhodowanie kiełków fasoli (każdej odmiany), zbóż, soczewicy, soi i ciecierzycy.
  1. Płaskie sitko Odmoczone i wypłukane nasiona należy wysypać na płaskie sitko, które trzeba włożyć do szklanki lub innego naczynia, aby ściekająca woda mogła znaleźć miejsce odpływu. Zapewnia nasionom dobry dostęp do światła.
  1. Lignina należy rozłożyć na płaskim talerzu lub włożyć ją do pojemnika, dobrze ją namoczyć i rozsypać na niej nasiona. Kiełki należy podlewać. W taki oto sposób najłatwiej kiełkuje rzeżucha, rzodkiewka, gorczyca i siemię lniane.